שיעורי מעורבות ושימור של אפליקציות בעולם 2019-2020
בשנים 2019-2020, עולם האפליקציות ידע שינויים משמעותיים בהיבטים של שימוש, מעורבות ושימור. עם התקדמות הטכנולוגיה ושינויי הרגלי השימוש בפלטפורמות דיגיטליות, חברות רבות נדרשו להתאים את האסטרטגיות שלהן כדי לשמור על המשתמשים הקיימים ולמשוך חדשים. בעשור האחרון, ההתמודדות בתחרות העזה בתחום הוביל לכך שחשיבותם של שיעורי המעורבות והשימור עלתה dramatically. במאמר זה נעסוק בשיעורים הללו של פיתוח אפליקציות ברחבי העולם, תוך הצגת דוגמאות וסטטיסטיקות ממקורות שונים.מהם שיעורי המעורבות?
שיעור המעורבות מוגדר כפעלתנות של משתמשים באפליקציה, הכוללת את תדירות השימוש, הזמן המושקע ופעולות אחרות המבוצעות בתוך האפליקציה. שיעורים אלו הם אינדיקטור משמעותי להצלחת האפליקציה, שכן אפליקציות עם מעורבות גבוהה נחשבות למוצלחות יותר, דבר שמעלה את סיכויי השימור של המשתמשים. ככל שהמעורבות גבוהה יותר, כך יש סיכוי גבוה יותר שהמשתמשים יחזרו וימשיכו להשתמש באפליקציה גם בעתיד.שינויים במעורבות באפליקציות
על פי נתונים שנאספו בשנת 2020, בעקבות מגפת הקורונה, נרשמה עלייה משמעותית בשימוש באפליקציות רבות, ובעיקר בתחומים כמו תקשורת, משחקים ובריאות. שהתנהלות המרחק החברתי הכריחה אנשים להסתמך על טכנולוגיה בצורה שלא הייתה מוכרת בעבר. נתוני App Annie הראו שזמן השימוש באפליקציות עלה ב-20% בממוצע גלובלי, כאשר משתמשים העבירו יותר מ-4 שעות ביום באפליקציות שונות. פיתוח אפליקציות מותאמות לתקופה זו הפך להיות הכרחי.דוגמאות לאפליקציות מצליחות
אחת הדוגמאות הבולטות היא אפליקציית TikTok, אשר חוותה פריחה מרשימה לאורך השנים. על פי הנתונים, שיעור המעורבות באפליקציה הגיע ל-52 דקות ביום בממוצע לכל משתמש. האפליקציה הצליחה למשוך קהל יעד צעיר במיוחד, כאשר כ-60% מהמשתמשים היו בני 16-24. צעירים אלו היו מוקסמים מהתוכן המגוון והיצירתי שהאפליקציה הציעה. ויש גם את אפליקציית Zoom, שהפכה בזכות מגפת הקורונה לפלטפורמת תקשורת מרכזית ואחד הכלים המועילים ביותר לעבודה מהבית. שיעור השימוש בה קפץ פי 30 במהלך חודש מרץ 2020, כך שכ-300 מיליון משתמשים פעילים נפגשו דרך האפליקציה באופן יומיומי.הבנת שיעורי השימור
שיעור השימור מתייחס לאחוז המשתמשים הנותרים פעילים באפליקציה למשך זמן. מחקרים מראים כי שיעורי השימור הגבוהים ביותר מתרחשים בדרך כלל 30 יום לאחר ההורדה של האפליקציה. כלומר, עבור חברות לפיתוח אפליקציות, הכשלון בשימור משתמשים במהלך תקופה זו עשוי לגרום לבעיות חמורות בעתיד. חשוב שמפתחים יבינו את משמעות השימור ויבנו עסקאות חכמות שמביאות לתועלות עבור המשתמשים.שיעורי שימור באפליקציות פופולריות
בעוד שאפליקציות כמו Angry Birds ו-WhatsApp הצליחו לשמור על שיעורי שימור הנעים בין 40% ל-45% לאחר 30 יום, ישנם מתחרים שונים בתחום המשחקים אשר מראים שיעורי שימור נמוכים של כ-20% בלבד. נתונים מחברות ניתוח כמו Mixpanel מצביעים על כך ששיעור השימור עבור אפליקציות חדשות עמד על כ-25% בלבד לאחר חודש, מה שמצביע על האתגרים שעמם מתמודדות אפליקציות חדשות במאבק להחזיק את המשתמשים.אסטרטגיות לשיפור מעורבות ושימור
על מנת לשפר את שיעורי המעורבות והשימור, חברות האפליקציות צריכות לפתח אסטרטגיות ממוקדות ומתקדמות. הנה כמה מהגישות המומלצות:1. התראות מתוזמנות: שליחת התראות על תכנים חדשים או עדכונים שיכולים לעניין את המשתמשים. ניתן להשתמש בהתראות כדי להפעיל משתמשים ולהגביר את המעורבות.
2. תוכניות נאמנות: הצעות לגמולים או הטבות למשתמשים פעילים, שיכולות לכלול מבצעים או תכנים בלעדיים שיגרמו למשתמשים להרגיש בעלי ערך.
3. שיפור חוויית המשתמש: שדרוג האפליקציה כך שתהיה ידידותית יותר למשתמש, התאמה של ממשק המשתמש וכמובן יישום משוב מהמשתמשים כדי לשפר את השירותים המוצעים.
4. תוכן מותאם ואישי: התאמת התוכן המוצע למשתמשים על בסיס התנהגותם והעדפותיהם יכולה להוביל להגברת המעורבות, שכן המשתמשים ירגישו שהאפליקציה "מבינה" את הצרכים שלהם. 5. שיווק באמצעות תוכן: שימוש במדיה חברתית ואסטרטגיות שיווקיות נוספות כדי להגדיל את החשיפה והמעורבות של משתמשים חדשים וותיקים כאחד.