שינויים בשימוש באפליקציות סמארטפון בן לאומיות בשנת 2020
בשנת 2020, התחום של אפליקציות הסמארטפון עבר תמורות מרובות ומעמיקות, כשהדבר נגרם ברובו עם התפרצות מגפת הקורונה. המגפה שינתה את אורח החיים של רבים והשפיעה באופן ניכר על העדפות המשתמשים. האפליקציות הפכו למשאב קרדינלי, ולאור הצורך החיוני בהן, שימשו כגשר לקשרים חברתיים, אפשרויות לימוד מרחוק, ועבודה מהבית. ההשפעות הללו יצרו גם פיזור חדש של פעילות בתחום פיתוח אפליקציות, כאשר חברות רבות הבינו את הפוטנציאל הנותר בשוק.
השפעות המגיפה על הרגלי השימוש באפליקציות
מגפת הקורונה אמנם הניחה את הקץ על מפגשים פיזיים, אך במקביל היא יצרה הזדמנות להרחיב את השימוש באפליקציות תקשורת וחינוך. אפליקציות כמו Zoom, WhatsApp ו-TikTok צפו גידול מרשים במשתמשים. דו"ח של Statista מציע נתונים מעוררי התפעלות, כאשר יש עלייה של יותר מ-50% בשימוש באפליקציות תקשורת במהלך הגלים הראשונים של המשבר. המשמעות היא שהאפליקציות הפכו לאמצעי מרכזי בעולמנו, מאמצעי לימוד ועד לתקשורת עם בני המשפחה והחברים.
שימושים באפליקציות לפי אזורים גיאוגרפיים
לאורך כהונת 2020, נרשמו שינויים מהותיים בשימוש באפליקציות במדינות שונות. לכל מדינה היו דפוסים שונים, כשכל אזור מתמודד עם האתגרים הייחודיים לו. להלן סקירה מפורטת של כמה מדינות מובילות בעולם:
ארצות הברית
בארצות הברית, אפליקציות כמו Amazon ו-eBay נצפו ככלים מרכזיים, עם שיפור מרשים בשימוש של מעל ל-30%. המספרים הללו משקפים את המגמה בקרב הצרכנים למעבר מרכישות פיזיות לקניות מקוונות. לנוכח הסגר וההגבלות על קניות, המשתמשים נשענו במידה רבה על פתרונות טכנולוגיים לסיפוק צורכיהם, דבר שהגביר את הביקוש לפיתוח אפליקציות חדשות ומתקדמות.
ישראל
בישראל, התבצעו שינויים דרמטיים בשימוש באפליקציות בתקופת המגפה. עם הופעת מגפת הקורונה, אפליקציות כמו Zoom ו-Teams הפכו לאמצעים עיקריים ללימודים מרחוק. דו"ח ממשרד התקשורת ישראלי הצביע על עלייה של 70% בשיחות הווידאו באפריל. כמו כן, האפליקציה פנדורה נצפתה עם גידול משמעותי במספר המשתמשים, מה שמוכיח את השפעת המגפה על התנהלות הצרכנים.
סין
בסין, עליית האפליקציות האחרות, כגון WeChat ודואוין (הגרסה הסינית של TikTok), הובילה ליותר מ-500 מיליון משתמשים רשומים. במהלך גלי ההתפרצות של המגפה, Douyin חוותה גידול מרשים של 80% בשימוש תוך שלושה חודשים. המהפכה הזו באה לידי ביטוי לא רק בתחומים החברתיים אלא גם בעסקים, כאשר השימוש באפליקציות שונן באופן יסודי את הדרך בה אנשים בהנאה ובקנייה כאחד.
השפעות מתמשכות על התחום
לסיכום כל הגורמים הללו, ניתן להבין כי בשנת 2020, מגפת הקורונה לא רק שהשפיעה על אורח החיים שלנו, אלא גם האיצה את ההתפתחות והשימוש באפליקציות רבות. מגמות השימוש והעדפות המשתמשים מצביעות על כך שהצורך באפליקציות פונקציונליות רק עומד לגדול. עם הזמן, תחום הפיתוח אפליקציות צפוי להתרחב לכלול אפליקציות מותאמות יותר מראש, בהתבסס על החוויות והצרכים של המשתמשים במדינות השונות.
בחנויות האפליקציות
חנויות האפליקציות, דוגמת Google Play ו-App Store, ראו עלייה משמעותית במספר ההורדות של אפליקציות חדשות ועתיקות כאחד. חנויות אלו לא רק שמאפשרות להוריד אפליקציות חדשות, אלא גם מציעות שדרוגים מתמידים ליישומונים קיימים, דבר שמאפשר למפתחים להמשיך לשפר את הפונקציות והיישומים שלהם על בסיס הפידבק מהמשתמשים.
תחזיות לשנים הבאות
תחזיות פורמליות מצביעות על כך שהשימוש באפליקציות רק ימשיך להתגבר בשנים הבאות. עם התפתחות הטכנולוגיה, ניתן לצפות לפיתוחים חדשים ומתקדמים כדי לספק חוויות מתקדמות למשתמשים. כל מדינה תמשיך לפתח אפליקציות מותאמות לצרכים המקומיים שלה, ככל שסגנון החיים יתאים את עצמו לצרכים החדשים של המשתמשים.
סיכום
בסיכומו של דבר, נמצא כי מגמת השימוש באפליקציות סמארטפון בשנת 2020 היוותה אבן יסוד להבנה שלנו לגבי השפעת מגפת הקורונה על חיינו. השינויים הללו לא רק ששיקפו את הדינמיקה החברתית אלא גם את הצורך הטכני שלנו באפליקציות כפתרון פוטנציאלי בעידן המודרני. ככל שהמגוון של האפליקציות מתרחב, כך גם תגדל הצורך בפתרונות המותאמים אישית, והפוטנציאל של פיתוח אפליקציות יהיה רב ויוצר הזדמנויות חדשות עבור משתמשים ומפתחים כאחד.