אפליקציה עירונית
על הפרויקט
MyCityApp נוצרה במטרה לחולל מהפכה באופן שבו רשויות מקומיות מתקשרות עם תושביהן. מתוך הבנה של היתרונות בתקשורת דיגיטלית, ביקשה העירייה ליצור אפליקציה שתשמש כלי תקשורת ישיר בין שירותי העיר לתושבים.
מטרות הלקוח
תקשורת דו כיוונית: הקמת ערוץ ברור הן להפצת מידע לתושבים והן לקבלת משוב או פניות מהם.
עדכונים בזמן אמת: לספק לאזרחים עדכונים בזמן על אירועים מקומיים, מקרי חירום ועניינים אזרחיים.
מעורבות והשתתפות: עידוד מעורבות גדולה יותר של האזרחים בענייני העיר.
ממשק ידידותי למשתמש: במטרה שתושבים מכל הגילאים ולא כישורים טכנולוגיים מיוחדים יכלו להשתמש באפליקציה בקלות .
מאפיינים
מרכז התראות: התראות בזמן אמת על מצבי חירום מקומיים, אזהרות מזג אוויר, אירועים ציבוריים ועוד.
פורטל משוב: מרחב לתושבים להביע חששות, לדווח על בעיות או לספק הצעות ישירות לשלטון המקומי.
לוח אירועים: תצוגה מאורגנת של אירועים מקומיים, פגישות ופורומים ציבוריים.
גישה למסמכים: גישה נוחה לרישומים ציבוריים, תקציבי עיר, פרוטוקולים של ישיבות ועוד.
סקרים וסקרים: כלים לעירייה לאמוד דעת קהל בנושאים מקומיים שונים.
אתגרים בפיתוח האפליקציה
בסיס משתמשים מגוון: עיצוב אפליקציה הפונה לדמוגרפיה רחבה, החל מצעירים בעלי ידע טכנולוגי ועד לתושבים מבוגרים שאינם מכירים אפליקציות מודרניות.
אבטחת מידע: הבטחת מידע אישי של אזרחים ונתונים עירוניים סודיים נשארים מאובטחים.
מדרגיות: עיצוב האפליקציה כדי להתמודד עם מספר הולך וגדל של משתמשים ללא ירידה בביצועים.
הבטחת מעורבות עקבית: שמירה על מעורבות המשתמשים והבטחת ניצול עקבי של האפליקציה לתקשורת עירונית.
הפִּתָרוֹן שלנו בפיתוח האפליקציה
עיצוב אינטואיטיבי: האפליקציה תוכננה מתוך מחשבה על פשטות, מה שמבטיח שהתכונות יהיו נגישות בקלות עם מינימום ניווט.
הצפנה מקצה לקצה: אימצו פרוטוקולי הצפנה ברמה העליונה כדי להגן על הנתונים ולשמור על אמון המשתמש.
שילוב ענן: השתמשו בתשתית ענן כדי להבטיח מדרגיות חלקה כאשר יותר תושבים החלו להשתמש באפליקציה.
עדכוני תכונות רגילים: כדי להבטיח מעורבות מתמשכת, הצוות הציג עדכוני תכונות רגילים המבוססים על משוב וצרכים משתנים.
תוצאות
תקשורת משופרת: למעלה מ-80% מתושבי העירייה נרשמו ב-CommuniCity תוך חצי שנה מהשקתה.
פתרון בעיה מהירה: הודות לפורטל המשוב, הזמן הממוצע שלוקח לטפל בבעיות אזרחיות שדווחו על ידי התושבים הצטמצם ב-60%.
השתתפות מוגברת: ההשתתפות בפורום הציבורי ובבניין העירייה נרשמה עלייה של 40%, המיוחסת ליומן האירועים וההודעות של האפליקציה.
קבלת פנים חיובית: סקרי משתמשים הראו שיעור שביעות רצון של 95%, כאשר המשתמשים שיבחו במיוחד את העיצוב הידידותי למשתמש של האפליקציה ואת ההתראות בזמן אמת.
יתרונות האפליקציה
- האפליקציה מאפשרת לתושבים לדווח על מפגעים סביבתיים ולשלוח תמונה שלהם למוקד העירוני.