יתרונות גדולים לעסקים קטנים – חנויות מקוונות

 

במאה הקודמת, לפני היות האינטרנט, המובייל והרשתות החברתיות, הגורם שהיה בעל ההשפעה העיקרית על הצלחה של בית עסק היה מיקום: היה נהוג לאמר כי הצלחתו של בית עסק תלויה בשלושה גורמים: מיקום, מיקום, מיקום. מאז, החברה ומנהגיה השתנו ללא היכר והיום מיקום נמדד לאו דווקא במונחים גאוגרפיים. העולם פתח את שעריו ועסק קטן אשר מנוהל מהבית אי שם בישראל יכול להגיע לקהל יעד גדול בהרבה מאשר הקונים השכונתיים.

השפעת הגלובליזציה על חנויות מקוונות

עסק אשר מוכר מוצרים יכול להגיע היום לקהלים אשר בעבר היו סגורים בפניו, בהשקעה נמוכה יחסית. ניתן להגיע ולהצליח לא רק בארץ אלא גם בעולם ובכך להגדיל את קהל הלקוחות הפוטנציאלים באלפי אחוזים ויותר, וכמובן גם את המכירות. חברות השילוח אשר מעניקות כיום שירותי שילוח ואריזה נוחים לכל קצוות העולם בזמנים קצרים, לצד חברות דוגמת פיי-פל אשר מקלות מאד על תהליך התשלום מכל מטבע לכל מטבע  - קידמו מאד את הנושא ואפשרו להגדיל את מאגר הלקוחות הפוטנציאלים גם לכאלו אשר הם מעבר לים.

האתגרים ביצירת חנות מקוונות הפונה גם ליעדי חו"ל אינם פשוטים – החל מהצגת המוצרים בשפה שפונה לקהלים מקומיים בחו"ל, דרך חדירה לשווקים חדשים ומתן שירות לקוחות מעולה גם כאשר הלקוח נמצא במרחק גאוגרפי רב ובארץ שונה. אלו אשר מצליחים להתמודד עם האתגר, זוכים בגביע הנכסף – הגדלת המכירות באופן שלא היה מתאפשר ברמה מקומית.

מקומי, אבל בלי הגבלים גאוגרפיים

גלובליזציה יכולה להפחיד ולהרתיע סוחרים רבים. מדובר במאמץ רב בתקווה שייתן פירות בהמשך שאינו תמיד נוחל הצלחה. לעומת זאת, גם אם מסתכלים על השוק המקומי בלבד – בהכנסת חנות מקוונת קהל היעד עדיין גדל באופן ניכר כיוון שהוא אינו מוגבל לעיר, שכונה או פרבר. באמצעות חנות וירטואלית ניתן להגיע לקונים פוטנציאליים בכל הארץ, ללא תלות בכתובת הקונים או החנות ובכך מגדיל באופן ניכר את המכירות.

השחרור ממיקום גאוגרפי פותח אפשרויות חדשות גם לבעלי עסקים – מגורים באזור שבעבר לא סיפק  פרנסה ליושביו, לדוגמה. עם מחירי הדיור המאמירים היכולת להתנתק ממיקום העסק כאשר בוחרים אזור לגור בו היא יתרון משמעותי.

עבודה 24/7

יתרון חשוב נוסף של חנויות מקוונות נכון גם לקונים וגם לסוחרים. כאשר החנות וירטואלית ואינה תלויה במשמרות מוכרים או בהגבלות שעות וימי פתיחה – המכירה מתבצעת בכל ימות השבוע ובכל שעות היממה. הורים יכולים לנצל את השעות השקטות אחרי שילדיהם הלכו לישון, אנשי הלילה יכולים לבצע את רכישותיהם בשעות שנוחות להם, שכירים לא חייבים למהר כדי להגיע לחנות בשעות הפתיחה. מחקרים על הרגלי הצריכה של ישראלים מראים כי מרבית הרכישות המקוונות מתבצעות בשעות אחה"צ והערב, שעות שחנויות פיזיות לא תמיד פתוחות בהן.

לא רק במחשב

חנויות מקוונות מפותחות כיום מעל מגוון פלטפורמות – טלפונים סלולריים שונים (אנדרואיד, אייפון), מחשבים, טאבלטים. חנות מקוונת מקצועית תדע להתאים תכולה ומראה נכונים לכל פלטפורמה באופן אוטומטי, לוודא כי תיאורי המוצר מסופקים באיכות גבוהה ונוחים לשימוש הלקוחות בכל פלטפורמה כמו גם אפשרויות סל הקניות והתשלום.

לא רק מוצרים

תחום החנויות המקוונות מתרחב לנושאים נוספים מעבר למוצרים. כיום ניתן גם לרכוש שירותים שונים ישירות באמצעות חנות מקוונת. קחו לדוגמה אדם הזקוק לתרגום תעודה ואישורה על ידי נוטריון. אם בעבר הליך כזה דרש פגישה עם מתרגם ואחר כך פגישה נוספת עם נוטריון כיום ישנן חנויות מקוונות המאפשרות לקבל שירותים אלו כחבילה אחת ללא צורך ביציאה מהבית: סריקת התעודה ושליחתה, תשלום וסליקה מקוונים, וקבלת התעודה המתורגמת והאישור הנוטריוני על ידי שליח. דוגמאות נוספות לשירותים אשר ניתן לספק באופן מקוון הם שיעורים פרטיים, פגישות ייעוץ רפואיות עם מומחים, שעת כושר  אישית, ניהול מערך קריאות שירות ועוד.

 

כרטיס ביקור

חנות מקוונת היא לא רק אמצעי להגדלת המכירות – היא כרטיס הביקור של העסק. כאשר לקוח מגיע לאתר או אפליקציה המכוונים לביצוע רכישות מקוונות, הוא יתרשם מרמת המקצועיות של האפליקציה וישליך מכך גם על מקצועיות בית העסק. כאשר באים לתכנן אפליקציה מקוונת לעסק, חשוב לבחור בחברה אשר תדע לספק תוצרים איכותיים, רספונסיביים (כאלו אשר יודעים להתאים את עצמם לכל גודל מסך) ובעלת ניסיון בהתמודדות עם האתגרים הרבים בהקמת חנות וירטואלית איכותית אשר תסייע גם בהגדלת המכירות וגם ביצירת מיתוג מתאים לעסק.


 

מפרסמים את האתר שלנו בפייסבוק שלכם ומרוויחים 5% מכל עסקה שנמכור בעזרתכם.
פרסם בפייסבוק שלך את האתר באמצעות לינק ייחודי שנשלח אליך למייל. כל לקוח שיפנה אלינו וירכוש שירותי בניית אפליקציה יזכה אותך מיידית ב5% מסך העסקה שתועבר אליך בהעברה בנקאית לחשבון שלך או באמצעות ביט.