אסטרטגיות מוצלחות של אפליקציות משלוחים מובילות

בשנים האחרונות, תחום אפליקציות המשלוחים צמח באופן אקספוננציאלי, במיוחד בעקבות מגפת הקורונה שהאיצה את המעבר לצריכה דיגיטלית. אפליקציות כמו Uber Eats, Postmates ו-Wolt הפכו לשמות מוכרים בזכות האסטרטגיות החדשניות והיצירתיות שלהן להרחבת נתח השוק. בואו נבחן מקרוב כמה מהטקטיקות המנצחות של השחקניות המובילות בזירת פיתוח האפליקציות של משלוחי מזון.


Uber Eats והשילוב עם מסעדות מקומיות

אחד הצעדים המשמעותיים ביותר של Uber Eats היה יצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מסעדות מקומיות קטנות ובינוניות. החברה הציעה למסעדות הללו פלטפורמה נגישה ונוחה לפיתוח אפליקציה ייעודית למשלוחים, ללא צורך בהשקעה גדולה מצידן. כך, מסעדות שלא היו יכולות להרשות לעצמן פיתוח אפליקציות עצמאיות הצטרפו לרשת של Uber Eats ונחשפו לקהל לקוחות רחב יותר. המהלך הזה הגדיל משמעותית את היצע המסעדות באפליקציה והוביל לגידול חד בהכנסות.

נתון: בשנת 2020, Uber Eats דיווחה על גידול של 224% בהכנסות בהשוואה לשנה הקודמת, והפכה לשירות המשלוחים הגדול ביותר בעולם מבחינת מספר ההזמנות.


Wolt והתאמה אישית של חוויית המשתמש

אחד היתרונות הבולטים של אפליקציות משלוחים הוא היכולת לאסוף ולנתח נתוני משתמשים בהיקף נרחב. Wolt, חברת המשלוחים הפינית שנרכשה על ידי DoorDash ב-2022, השכילה לנצל את המידע הזה כדי להתאים אישית את חוויית המשתמש. האלגוריתמים של Wolt לומדים את ההעדפות של כל משתמש לפי היסטוריית ההזמנות שלו, ומציעים לו בדיוק את המנות והמסעדות שהכי סביר שיתאימו לו. כך נוצרת חוויה מותאמת אישית, שמגבירה את שביעות הרצון וסיכויי ההזמנה החוזרת.

עובדה מעניינת: מחקרים מראים שהמלצות מותאמות אישית באפליקציות מסחר אלקטרוני יכולות להגדיל את הקלקות על מוצרים ב-40% ואת שיעורי ההמרה ב-22% בממוצע.


Postmates ומגוון אפשרויות המשלוח

בניגוד למתחרות רבות, Postmates החליטה מוקדם מאוד להרחיב את קטגוריות המשלוחים שלה מעבר למזון בלבד. האפליקציה משלבת גם משלוחי מוצרים כמו אלכוהול, תרופות, פריטי סופרמרקט ועוד. בנוסף, היא מאפשרת למשתמשים לבצע הזמנות מותאמות אישית מכל בית עסק שהם רוצים, גם אם אינו מופיע ברשימת השותפים הרשמיים. הסרת המגבלות האלו והגמישות הרבה שניתנה ללקוחות הובילו למותג חזק ולבידול משמעותי בשוק הצפוף.

סטטיסטיקה: בשנת 2020, Postmates טיפלה בכ-5 מיליון הזמנות בחודש, עם הכנסות שנתיות של כמעט מיליארד דולר. החברה נרכשה על ידי Uber ב-2.65 מיליארד דולר.

מה אנחנו למדים מכל המקרים הללו? ראשית, פיתוח אפליקציות משלוחים מוצלח מחייב חשיבה מחוץ לקופסה ושיתופי פעולה אסטרטגיים. אין להסתפק בפיצ'רים הבסיסיים, אלא לחפש כל הזמן דרכים לשפר את ההיצע והשירות בעיני הלקוחות. שנית, ניתוח מעמיק של נתוני המשתמשים מאפשר להתאים אישית את החוויה ולייצר ערך מוסף משמעותי. ולבסוף, חשוב לא לפחד לחרוג מהמוסכמות ולבדל את עצמך, כי דווקא הבידול הזה הוא שמייצר נאמנות ומודעות מותג.


בשורה התחתונה, שוק אפליקציות המשלוחים הוא זירה דינמית ותחרותית מאוד, המתאפיינת בקצב חדשנות מהיר. המפתח להצלחה ארוכת טווח בתחום הוא להישאר קשובים לצורכי המשתמשים, לזהות הזדמנויות צמיחה חדשות, ולהעז ליישם פתרונות יצירתיים שמאתגרים את הסטטוס קוו. החברות שיצליחו ללכת צעד אחד לפני המתחרים, תוך התבססות על ניתוח דאטה מתקדם ושיתופי פעולה אסטרטגיים, הן אלו שימשיכו להוביל את השוק גם בעתיד.