בניית אפליקציות – פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון לפני שיוצאים לדרך

הן מקיפות אותנו מכל עבר ועוזרות לנו לא מעט במהלך היום. חלק מהן מושקעות ויצירתיות מאד, חלק שימושיות במיוחד וחלק משמשות אותנו בעיקר ברגעי שעמום. האפליקציות הפכו, בשנים האחרונות, לחלק בלתי נפרד מחיינו ולכולנו יש לא מעט מהן על גבי המכשיר. בניית אפליקציות היא משימה לא קלה, שכן מצריכה התייחסות לפרמטרים מסוימים, כדי להגיע אל התוצאה הרצויה. אילו פרמטרים כדאי לקחת בחשבון לפני שיוצאים לדרך? הנה, התשובה:

  1. מי הוא קהל היעד – בניית אפליקציות היא משימה לא קלה. לפני שמתחילים לבחון את הפרמטרים הטכניים הקשורים לאפליקציה, חשוב לקחת בחשבון, ועוד כבר בשלב התכנון, את קהל היעד. האם מדובר בילדים צעירים? האם בבני נוער או שאולי באנשים מבוגרים? האם קהל היעד הם אנשי עסקים? סטודנטים או נשים, שנוהגות לעשות ספורט? לכל קהל יעד ישנם אפיונים אחרים שחשוב להתייחס אליהם במסגרת תכנון האפליקציה כדי לוודא שהיא אכן מספקת מענה מתאים ומדויק לקהל הרלוונטי.

  2. חווית המשתמש – על האפליקציה להיות ידידותיות למשתמש ולהציע חוויה נעימה, בזמן השימוש בה. היא לא מוכרחה להיות מתוחכמת מדי (לעיתים, דווקא התחכום עשוי להקשות על המשתמשים) וכדי שתהיה ברורה מספיק לנעזרים בה. איך עושים את זה? משלבים כפתורים שונים שמקלים על המשתמשים, מחפשים פתרונות העוזרים בניווט באפליקציה ובמציאת המענה המתאים בתוך פרק זמן קצר וגם משלבים אלמנטים חזותיים, שתורמים לחוויה כולה.

  3. הטכנולוגיה המעורבת בכך – בניית אפליקציות מצריכה התייחסות מקדימה גם אל הטכנולוגיה שתהיה מעורבת בכך. בזכות הפיתוחים הרבים בתחום והחידושים השונים, הנחשבים בחלקם למתקדמים במיוחד, אפשר להפוך היום כל אפליקציה כמעט לחדשנית ומפתיעה. כדאי לבחון טכנולוגיות שונות, שניתן לשלב בה ומה היתרונות של כל אחת.
העלויות הנלוות לשירות – בניית אפליקציות הינו שירות ייחודי המוצע על ידי חברות, המתמחות בתחום. לאחר הפנייה לחברה המתאימה, כדאי לבחון מולה את העלויות הנדרשות עבור בניית האפליקציה ומה הן כוללות במסגרתן (כלומר, מה מקבלים בתמורה לתשלום). ככל שהאפליקציה מורכבת יותר, עלות השירות גבוהה יותר. סקר שוק והשוואה בין כמה אפשרויות שונות יכול לעזור במציאת העלות האטרקטיבית והמשתלמת ביותר. כדאי לקחת בחשבון שמוטב שלא להתפשר על האיכות, וגם אם הדבר כרוך בהוצאות גבוהות יותר. כדאי לפנות לחברה מקצועית ומנוסה ולשלב באפליקציה את כל מה שצריך כדי להפוך אותה לזו שתמשוך כמה שיותר משתמשים.